Här kan ni som hyresgäster se era fakturor, ändra till e-post faktura, säga upp avtal m.m. Inloggningsuppgifter framgår på er Hyresavi.
Här loggar ni in:
https://hem.dinhyresvard.se/login
Uppsägningstiden för en bostadslägenhet är tre kalendermånader och räknas från månadsskiftet efter uppsägning. Kontakta oss via mejl för att säga upp bostaden eller parkeringen. Uppsägningen måste innehålla uppgifter om namn, adress, telefonnummer, lägenhetsnummer och när avtalet upphör att gälla. Därefter kommer ni att få en bekräftelse på uppsägningen. När ni har sagt upp ditt hyresavtal är ni enligt hyreslagen skyldig att visa lägenheten för nya intresserade hyresgäster.
Om ni på egen bekostnad målar eller tapetserar er lägenhet ska arbetet vara fackmannamässigt utfört. Ni kan bli ersättningsskyldig när ni flyttar om arbetet är slarvigt utfört.
Om ni upptäcker skadedjur i er lägenhet ska ni ta kontakt med Anticimex på 075–245 10 00.
Vad är inte ett jourärende - Vad är ett jourärende, nedan finns en lista med exempel:
Inte ett jourärende:
Felanmälan som är jourärende och kan felanmälas direkt via vårt journummer 070 - 347 00 89:
Kontakta oss via mejl för att säga upp bostaden eller parkeringen. Uppsägningen måste innehålla uppgifter om namn, adress, telefonnummer, lägenhetsnummer och när avtalet upphör att gälla. Därefter kommer ni att få en bekräftelse på uppsägningen.
Uppsägningstiden är tre hela kalendermånader från nästkommande månad efter att uppsägningsblanketten inkommit till oss påskriven i original. Lämnas blanketten till oss under tex juni månad blir uppsägningsmånaderna juli, augusti & september och nyckellämning sker sista arbetsdagen i september.
Förvaltare kontaktar er för att boka en förbesiktning. Vid avflyttningsbesiktning sker också inlämning av nycklar. För mer information kontakta oss på vår mejl info@ayhanfastigheter.se.
Innan ni flyttar in har vi besiktigat lägenheten tillsammans med den föregående hyresgästen. Ni får tillträde till lägenheten klockan 12.00 den dag hyresavtalet börjar gälla. Om dagen infaller på en lördag, söndag eller annan helgdag får ni flytta in första vardagen därefter.
Hemförsäkring
Olyckor kan hända när som helst. Det är viktigt att ni tecknar en hemförsäkring med allrisk. Den skyddar er mot ekonomiska förluster vid inbrott, skada, brand eller översvämning – När det inträffar olyckshändelser som exempelvis bränder gäller fastighetens försäkring enbart de skador som drabbar fastigheten.
Våra hyresgäster som bor i lägenhet med uteplats/loftgång ansvarar själv för snöskottning och saltning av dessa. Inhyrd personal plogar och sandar parkeringar och stora gångstråk. Så länge det snöar kraftigt så avvaktar vi med åtgärd för att kunna hantera läget, det är praxis inom kommun och övriga fastighetsägare.
På kvällar och helger plogar och sandar vi endast parkeringar och stora gångstråk, övrigt får vänta till nästkommande arbetsdag. Vår ambition är att alla fastigheter ska få åtgärdat inom rimlig tid. Ibland ställer vädrets makter till det lite extra för oss och då kan det ta lite längre tid än normalt.